Studijní pobyt ve Velké Británii (poprvé)

Díky projektu ministerstva školství se nás, celkem dvacet studentů, mohlo vydat na vzdělávací pobyt do Velké Británie.  Někteří z naší skupiny už tuto nádhernou zemi někdy navštívili, pro jiné to byla úplně nová zkušenost.

Náš výlet začal dlouhou, zdálo se nekonečnou cestou autobusem přes Německo, Belgii a Francii. Autobus jsme sdíleli i se soběslavskými žáky tamní základky a menší skupinkou studentů zdrávky  z Karlových Varů. Cesta ubíhala pomalu, ale brzy ráno jsme se konečně dostali do přístavu v Calais. Tady jsme prošli kontrolou dokladů, aby naše cesta mohla pokračovat na trajektu.

Když jsme z paluby trajektu uviděli křídové útesy, bylo nám všem jasno – už jsme dorazili. Celí ospalí a rozlámaní, ale šťastní jsme zase zpátky zalezli do autobusu a vzhůru do Londýna. V Londýně jsme obdivovali proslulé památky jako Buckinghamský palác nebo Tower Bridge. Dlouhý ale náš pobyt v hlavním městě rozhodně nebyl. V podvečer se autobus rozjel směrem ke Cardiffu, k malebnému městečku Bridgend. Zde nám přidělili naše opatrovníky, kteří byli tak milí a poskytli nám ubytování v jejich útulných domcích.

Další tři dny jsme navštěvovali každé dopoledne školu v Bridgendu. Ve škole si pro nás lektoři připravili program, jeden den naše skupina dokonce měla možnost ochutnat typická velšská jídla, která lektorka koupila. Odpoledne bylo vždy plné výletů – navštívili jsme Cardiff a jeho hrad, město Bristol a devátou nejkrásnější pláž světa Rhossili Beach.

Poslední den před další dlouho cestou zpět do naší domoviny, jsme se po rozloučení s naší velšskou rodinou vydali do lázeňského města Bath, které už patří na území Anglie. Tady všichni obdivovali exponáty muzea módy, galerie a římských lázní.

Večer jsme nasedli zpátky do autobusu, uvelebili se ve svých sedačkách a vydali se zpátky domů se všemi těmi nezapomenutelnými vzpomínkami na náš výlet do cizí země, který se najednou zdál tak krátký, že bychom si ho byli rádi prodloužili ještě o jeden takový týden.